دانلود فایل گزارش كارآموزی شیر پگاه در كارخانه شیر اصفهان + doc

به صفحه فایل گزارش كارآموزی شیر پگاه در كارخانه شیر اصفهان خوش آمدید.

قبل از اینکه به صفحه دانلود بروید پیشنهاد می کنیم توضیحات گزارش كارآموزی شیر پگاه در كارخانه شیر اصفهان را در زیر مشاهده نمایید.

گزارش كارآموزی شیر پگاه در كارخانه شیر اصفهان در 16 صفحه ورد قابل ویرایش

فرمت فایل: doc

تعداد صفحات: 16

حجم فایل: 17 کیلو بایت

گزارش كارآموزی شیر پگاه در كارخانه شیر اصفهان در 16 صفحه ورد قابل ویرایش

مقدمه :

كارخانه ی شیر پگاه اصفهان كه در كیلومتر پنچ جاده ی تهران قرار دارد و بسیار وسیع است .

در شبانه روز یعنی 24 ساعت حدوداً 330 تن شیر تولید می كند و به بازار عرضه می كند . این كارخانه دارای سالن های مختلفی است . سالن های همچون پاستو جدید ،‌پاستو قدیم ،‌سالن ماست ، سالن دوغ ، كره و سالن پنیر ، سالن پاستو جدید برای تولید آب میوه و پنیر و سالن پاستو قدیم برای تولید شیر و شیر قهوه و شیر كاكائو .

این كارخانه در حدود 500 كارگر و كارمند دارد كه در 3 شیفت شبانه روز كار می كنند و دارای یك ساختمان اداری است . موفقیت و پیشرفت این كارخانه را از خدای متعال خواستاریم .

آشنایی با مكان كارآموزی :

این كارخانه دارای سیستم های برقی سه فاز و تك فاز است ، كه هر قسمت آن برای خود به صورت جداگانه طراحی شده اند .

هر یك از سالن های این كارخانه دارای اتاق برق است كه در آن تابلو های برق قدرت و فرمان طراحی و نسب شده است كه این تابلوهای برق برای راه اندازی موتورهای AC DC به كار می روند .

كلیه استپ و استارت در نزدیكی دستگاهها گذاشته شده است كه با زدن استارت موتور دستگاه شروع به فعالیت می كند و با چرخ دنده هر دستگاه مكانیكی تولید لبنیات را انجام می دهد ، بیشتر دستگاهها به صورت سه فاز است .

اینكارخانه دارای یك پرسنل برقی است كه تعداد آنها هفت نفر است كه یك اتاق جداگانه دارند و یك سرپرست كه نام آن آقای مهندس بحرینی است بر سر آن ها نظارت دارد . و سرپرست كلی آنها مهندس رئیسی نام دارد .
نحوه استفاده از الكترو موتور تك فاز صنعتی

به كار گیری الكتروموتورهای تك فاز صنعتی متو- ژن:

این الكتروموتورها میتوانند هم به صورت چپگرد وهم به صورت راستگرد مورد استفاده قرار گیرند.

جهت چرخش C.W

جهتی است كه الكتروموتور ایستاده و به خروجی شفت نگاه می كنیم چرخش آن موافق ، با جهت

جهت چرخش C.C.W

جهتی است كه اگر روبروی الكتروموتور ایستاده و به خروجی شفت نگاه كنیم . جهت چرخش آن مخالف با جهت حركت عقربه های ساعت باشد .

– مشخصات خروجی برای محل هایی كه درجه حرارت آنها حداكثر 40 درجه سانتیگراد باشد تضمین می شود . بدیهی است عدم رعایت شرط فوق در عملكرد موتور تاثیر منفی خواهد داشت .

– برای تغییر چرخش الكتروموتور تنها نیاز به جابجا نمودن محل دوپل است كه جهت سهولت امر در سطح داخلی درب ترمینال نیز قرار داده شده است و در ان (MAIN) سیم پیچی اصلی .(AUX) سیم پیچی كمكی ،(CR) خازن دائم (CS) خازن راه انداز (ST.SW) سوئیچ R مقاومت جرقه گیر می باشد .

– توجه شود كه برای ورود كابل برق به داخل جعبه ترمینال حتماً از لكنه استاندارد استفاده شود . زیرا استفاده از لكنه ضمن حفاظت از آسیب دیدن روكش كابل ، از نفوذ ذرات مضر به داخل موتور نیز جلوگیری می كنند .

– پایه یا فونه اسیونی كه موتور روی آن نصب می شود باید كاملاً مسطح بوده و دقت شود كه پایه های موتور قبل از سفت كردن پیچها كاملاً با سطح پایه یا فونداسیون تماس داشته باشد تا از اعمال نیروی اضافی و غیرمجاز به پایه ها جلوگیری گردد . این الكتروموتور مخصوص مصارف صنعتی بوده و برای مصارف خانگی و محیط های آرام و بی صدا توصیه نمی گردد .

– در صورت كوپل كردن مستقیم (شفت به شفت) هم محور بودن شفت الكتروموتور و دستگاه متحرك ضرورت داشته باشد و باید دقیقاً رعایت گردد .

– در صورت اعمال باز محوری به موتور (باز در امتداد محور شفت) مقدار آن نباید از مقادیرمجاز بیشتر باشد . مقادیر فوق نسبت به وضعیت نصب و تیپ موتور متفاوت است . وجهت اطلاع از مقادیر آن با شماره تلفن مهندس فروش موتوژن تماس حاصل نمایید.

– در صورت كوپل كردن به وسیله تمسه باید تسمه حداقل 45 در صد از محیط پولی با 760 درجه از 36 درجه محیط آن را به وشاد . محور پولی ها باید كاملاً موازی بوده و سطح پولی ها در یك صفحه قرار گیرند .

– نیروی كشش تسمه باید طوری تنظیم شود كه بیشترین راندمان بتواند گشتاور محرك را به متحرك انتقال دهد . ( در هر حال كشش تسمه نباید تا ان حد زیاد باشد كه به بلبرینگ ها یا سایرقطعات موتور آسیبی وارد شود) .

نحوه استفادهاز الكتروموتور سه فاز صنعتی

به كار گیری الكتروموتورهای سه فاز صنعتی موتو- ژن :

– نحوه اتصال ستاره و مثلث : چگونگی اتصال ستاره Y و مثلث در شكلهای مقابل نشان داده شده است انتخاب نوع اتصال (Y یا ) با توجه به ولتاژ سه فاز موجود و مقدار ولتاژ درج شده و بر روی نیم پلیت الكتروموتور انجام می گیرد .

به عنوان مثال اگر در نیم پلیت ، ولتاژ / 380Y 220 نوشته شده باشد در شبكه برق ایران به صورت ستاره وصل می شود و اگر در نیم پلیت، ولتاژ / 380 220Y نوشته شده باشد در شبكه برق ایران به صورت مثلث وصل می شود.

– تعیین جهت چرخش الكتروموتور : در صورت اتصال صحیح فازها ، آنرا از طرف خروجی شفت به الكتروموتور نگاه كنیم ، چرخش در جهت حركت عقربه های ساعت خواهد بود . برای تغییرجهت چرخش الكتروموتور كافی است جای دو فاز دلخواه از سه فاز T S R را با هم عوض می كنیم .

– مشخصات خروجی موتور برای حمل هایی كه درجه حرارت آنها حداكثر 40 درجه سانتیگراد باشد تضمین می شود .

– بدیهی است عدم رعایت شرط فوق در عملكرد موتور تاثیر منفی خواهد داشت .

– الكتروموتورهایی سه فازی كه در حالت عادی به صورت مثلث قرار گیرند . برای این منظور بایستی به پلاك مشخصات موتور توجه شود .

– توجه شود كه برای ورود كابل برق به داخل جعبه ترمینال حتماً از كلنه استاندارد استفاده شود . زیرا استفادهاز لكنه ضمن حفاظت از آسیب دیدن روكش كابل ، از نفوذ ذرات مضربه داخل موتور نیز جلوگیری می كند .

– پایه یا فونداسیونی كه موتور روی ان نصب می شود باید كاملاً مسطح بوده و دقت شود كه پایه های موتوا قبل از سفت كردن پیچها ، كاملاً با سطح پایه فونداسیون تماس داشته باشد تا از اعمال نیروی اضافی و غیر مجاز به پایه ها جلوگیری گردد .

– در صورتی كه اعمال بار محوری به موتور (بار در امتداد محور شفت) مقدار آن نباید از مقادیر مجاز بیشتر باشد . مقادیرفوق نسبت به وضعیت نصب و تیپ موتور متفاوت است . (جهت اطلاع از مقادیر آن با شماره تلفن مهندس فروش موتوژن تماس حاصل فرمائید ) .

– در صورت كوپل كردن مستقیم (شفت به شفت) هم محور بودن شفت هم محور بودن شفت الكترو موتور و دستگاه متحرك ضرورت داشته و باید دقیقاً رعایت گردد .

– در صورت كوپل كردن به وسیله تسمه ، باید تسمه حداقل 45 درجه از محیط پولی با 160 درجه از 360 درجه آن را بپوشاند . محور پولی ها باید كاملاً موازی بوده و سطح پولی ها در یك صفحه قرار گیرد . حداقل قطر خارجی مجاز برای پولی در جدول (2) داده شده اشت .

– نیروی كشش تسمه باید طوری تنظیم شود كه با بیشترین راندمان بتواند گشتاور محرك را به متحرك انتقال دهد . در هر حال كشش تسمه نباید تا آن حد زیاد باشد كه به بلبرینگ ها یا سایر قطعات موتور آسیبی وارد شود.

طریقه نگهداری باطری و مواظبت از آن :

آب باطری را باید همیشه از دو جهت كمیت و كیفیت تحت كنترل قرار دارد و كمیت آب باطری یا مقدار آن در داخل باطری برای طول عمر و كار كرد باطری دارای اهمیت است پس باید دقت نمود كه سطح آ باطری هیچگاه از قسمت بالای صفحات كمتر نشود چون صفحات داخل باطری در محلول شیمیایی غوطه ور هستند لذا به محض اینكه در معرض هوای آزاد قرار بگیرند با اكسیژن موجود در هوا تركیب شده و به تدریج به سولفات تبدیل خواهند شد لازم است كه با مشاهده و كنترل آب باطری به صورت هر روز یك بار نشت به اضافه نمودن آب مقطر در صورت لزوم اقدام شود .كیفیت آب داخل باطری از كمیت آن مهمتر بوده و باید متناوباً نسبتاً در صد غلظت محلول شیمیایی داخل باتری را كنترل نموده البته دقت كافی در زمان تست داشته باشیم و در شرایطی كه یك باطری زمان بازدهی بیشترخواهد كه مرتباً كار كرده و به طور مرتب شارژر و شارژر شود و حتماً باطری شارژ كامل شود .

فایل دیگر:  دانلود فایل گزارش كارآموزی در كارخانه كاشی سپهر اصفهان + doc

مدار تابلو اتوماتیك اتاق پمپاژ اطفای حریق :

این مدار سه فاز كه دارای یك ژنراتور و یك موتور باتری شهر است در زمانی كه C1 در مدار باشد c2 نمی تواند راه اندازی شود تا زمانی كه C2 وارد مدار شد C1 از مدار می شود و K1 كه یك كنتاكتور 200 آمپری می باشد در مدار وارد می شود و در زمانی كه استارت كنتاكتور C2 را زدیم كنتاكتور C1 وارد مدار می شود و K2 كه یك كنتاكتور 200 آمپری است همراه كنتاكتور C2 وارد می شود و كنتاكتور C1 با موتور ژنراتوری 380v و c2 با موتور برق شهر 220v كار می كند در این مدار یك بسته C2 در سر راه كنتاكتور C1 گذاشته كه C2 هم زمان با C1 وارد مدار نشود و در سر راه كنتاكتور C2 یك بسته C1قرار داده كه هم زمان وارد مدار نشود پس همیشه یكی از آن ها در مدار قرار می گیرد و هم زمان نمی تواند وارد مدار شوند برای حفاظت مدار از بی متال یا رله حرارتی استفاده می شود كه برای جلوگیری از اضافه بار می باشد در مواقعی كه اضافه بار وجود داشته باشد رله یا همان بی متال به صورت اتوماتیك مدار از قطع می كند و یك كلید دستی به نام HAND Auto داریم كه باسدت و هم به صورت اتوماتیك قطع می شود .

راه اندازی 25 الكتروموتور به صورت ساده در كیلو ولت های مختلف :

در این مدار می خواهیم كه یك سالن جدید در كارخانه شیراصفهان با همكاری پرسنل برق كارخانه برای راه اسراری راه اندازی 25 الكتروموتور طراحی كنیم كه این 25 موتور به صورت مجزا راه اندازی می شوند یعنی هركدام برای خود استارت می شوند مثلاً وقتی استارت اول را زدیم موتور M1 وارد مدار می شود و این 25 موتور همزمان هم می تواند كار كند مثلاً ما می خواهیم كه موتور شماره M18 كار نكند پس از موتورها چون با هم رابطه ندارند هر كدام می تواند كار كند و هر كدام هم می توان قطع باشد بیشتر این موتور ها برای دستگاههای هم زن به كرا می روند كه دارای یك تابلو كنتاكتور و فیوز و بی متال و دارای تابلوی دیگری كه استارت ، است در ان قرار دارد . و در كنار هر كنتاكتور یك عدد لامپ سیگنال كار گذاشته می شود برای علائم خطر و قطع ناگهانی مدار یا موتور در هنگام كار كردن و این موتورها هر كدام به اختصار كاری كه می خواهند بكند در كیلو وات های مختلف انتخاب می شوند پس هر كدام ولتاژ و جریان مخصوص به خود را از مدار می گیرند .

مدار فرمان پر كن و درب بندی لیوان :

این مدار بابرق 220 ولت كار می كند كه یك عدد یك سوز ساز كه AC24 به DC24 تبدیل می كند دو عدد سنسور CN1 CN2 كه به صورت چشم الكتریكی كار می كند.

این مدار دارای مگنیت شیربرقی است كه با قطع سنسور الكتریكی دستور قطع به R2 داده كه مگنت قطع می شود تا زمانی كه در لیوان باشد دستگاه در حال كار است و در صورت نبودن در لیوان چشم CN1 دستور قطع می دهد موتور این دستگاه سه فاز است كه با حركت های مكانیكی كارهای زیادی مانند پر كردن لیوان ، بستن در لیوان و چرخاندن در لیوان عمل می كند .

(L3 C1) دو عدد موتور اصلی و برای موقع اضافه بار كار می كند L4 همیشه در حال كار كه موتور اصلی است L5 موتور و كنیم یا اضافه كار L6 و موتور و كنیم در حال كار .

مدار فرمان تابلو پوستر پمپ اطفای حریق :

در این مدار سه فاز بعد از عبور از فیوز كه كار آن قطع مدار است در مواقع اتصال كوتاه یا اتصالی در مدار سه فاز بعد از عبور از كنترل فاز از شماره 16 كنترل فاز خارج شده و وارد كلید دستی شده و از آن خارج وارد بسته C2 VERCURRENT شده از انجا خارج وارد بی متال شده از بی متال وارد كنتاكتور C3و C2 C1 شده كه این مدار سه عدد موتور دارد كه به صورت ستاره مثلث بسته شده اند در این مدار سه عدد پرسیور سوئیچ دارد كه چهار عدد خروجی دارد كه سه عدد آن به سر پمپ كه اماده به كار هستند و یك عدد دیگر خروجی پرسیور سوئیچ رزرو می شود . این سه عدد موتور به صورت ستاره مثلث راه اندازی می شود هر كدام جداگانه راه اندازی می شوند و می تواند به طور همزمان در مدار قرار گیرند و اگر موتور M1 در مدار بود M2 M3 هم در مدار هستند موتور M2 د رمدار بود M1 M3 هم در مدار هستند و اگر موتور M3 در مدار بود M1 M2 هم در مدار هستند و این سه موتور هم به صورت اتوماتیك كار می كند چون هر كدام تایمر برای خود دارند پس از مدار به صورت ستاره مثلث اتوماتیك است و كاربرد آن برای راه اندازی پمپ آب به كار می رود و كاربردهای دیگری هم دارد ولی در جاهای دیگر .

راه اندازی كمپرسور آمونیاك ستاره مثلث :

در این مدار وقتی استارت را زدیم مدار بسته می شود تایمر برق دار می شود .

سلونوئید سر سیلندر و برق دار می شود و عمل می كند و گازهای روی سیلندر تخلیه می شود در حدود 30 ثانیه تایمر عمل می كند و سلونوئید قطع می شود و استارت موتور اصلی كه كمپرسور راه اندازی می شود به صورت ستاره مثلث .

دو عدد سلونوئید S17 S18 سلونوئیدهای گاز سر سیلندر و پس مدار راه افتاده و سلونوئید دستور می گیرد و یك عدد سلونوئید برای تخلیه روغن .

شرح موتورهای الكتریكی DC وآلترناتور و دینام :

هدف از مطالعه این بخش شرح مختصری درباره سرویس و نگهداری موتورهای DC می باشد كه انرژی الكتریكی را به انرژی مكانیكی تبدیل می كند زمانی كه یك موتور در حال كار می باشد توسط یك منبع الكتریكی مانند باطری تغذیه می شود و با توجه به ساختمان الكتروموتور زمان مصرف جریان ایجاد حركت گردشی می نماید كه این حركت در اثر ایجاد میدان مغناطیسی می باشد كه به دو صورت میدان مغناطیسی ایجاد می شود .

1- میدان مغناطیسی در قطبهای موتور

2- میدان مغناطیسی در سیم پیچ آرمیچر الكتروموتور.

 


از این که از سایت ما اقدام به دانلود فایل ” گزارش كارآموزی شیر پگاه در كارخانه شیر اصفهان ” نمودید تشکر می کنیم

فایل – گزارش كارآموزی شیر پگاه در كارخانه شیر اصفهان – با برچسب های زیر مشخص گردیده است:
گزارش کاراموزی شیر پگاه در كارخانه شیر اصفهان;کاراموزی شیر پگاه در كارخانه شیر اصفهان;کارورزی شیر پگاه در كارخانه شیر اصفهان;دانلود گزارش کارآموزی شیر پگاه در كارخانه شیر اصفهان;شیر پگاه در كارخانه شیر اصفهان;شیر پگاه ;كارخانه شیر; اصفهان

جعبه دانلود

برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل


شما ممکن است این را هم بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *