دانلود فایل گزارش كارآموزی در كارخانه واگن پارس + doc

به صفحه فایل گزارش كارآموزی در كارخانه واگن پارس خوش آمدید.

قبل از اینکه به صفحه دانلود بروید پیشنهاد می کنیم توضیحات گزارش كارآموزی در كارخانه واگن پارس را در زیر مشاهده نمایید.

گزارش كارآموزی در كارخانه واگن پارس در 36 صفحه ورد قابل ویرایش

فرمت فایل: doc

تعداد صفحات: 36

حجم فایل: 23 کیلو بایت

گزارش كارآموزی در كارخانه واگن پارس در 36 صفحه ورد قابل ویرایش

كارخانه واگن پارس كه بزرگترین سازنده وسائط حمل و نقل ریلی در خاورمیانه می‌باشد. در سال 1352 با سرمایه‌ای بالغ بر چهارده میلیارد ریال با سرمایه‌گذاری مشترك سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در شهرستان اراك تأسیس گردید.

واگن پارس در سال 1362 با ساخت و تولید انواع وسائط حمل و نقل ریلی مانند لكلومتیو، واگنهای باربری، واگن‌های مسافربری، واگنهای محرك و … آغاز به فعالیت نمود.

فعالیت این كارخانه ساخت و تعمیر اساسی انواع مختلف خودروهای ریلی اعم از واگنهای باری، مسافری، مترو و تأمین قطعات اصلی و یدكی واگنها می‌باشد.

از آنجائیكه بخش قابل ملاحظه‌ای از مواد مصرفی این شركت ساخت داخل كشور می‌باشد، هزینه تولیدات شركت پائین بوده و باعث گردیده است كه واگن پارس در عرصة بازارهای جهانی در مناقصه‌های متعدد موفق گردد.

این كارخانه با بهره‌گیری از آخرین تجربیات در زمینه ساخت واگن و با بكارگیری پیشرفته‌ترین ماشین آلات می‌تواند سالیانه بیش از یك هزار دستگاه انواع مختلف واگن را تولید و همچنین 2500 دستگاه واگن را تعمیر اساسی نماید. واگن پارس توانسته است محصولات خود را درسطح مطلوب با رعایت آخرین استانداردهای صنعتی راه‌آهن ( UIC ) به بازار عرضه و بدین ترتیب به یكی از قطب‌های مهم تولید كنندة واگن تبدیل گردد.

بین شهری

شهری

تولیدات:

– واگن مسافری :

ـ باری

ـ لكلومتیو

ـ واگن محرك

ـ واگن مخزن

ـ واگن حمل بالاست

ـ واگن كفی

ـ واگن حمل غلات

ـ واگن 6 محوره

ـ واگن 4 محوره

ـ واگن حمل سیمان

ـ واگن حمل گندم

ـ ساخت انواع بوژی
« واگن حمل سیمان و پودر »

مناسب برای حمل سیمان و انواع قله مثل گچ، پودر، آلومینیوم و سایر موادی كه دانه‌بندی آنها كمتر از 4 میلی‌متر است.

بدنه اصلی از یك استوانه به قطر 2600 میلی‌متر و طول 2710 میلی‌متر و ضخامت 6 میلی‌متر شیب دار شده و در زیر به قیف تخلیه منتهی می‌شود. بارگیری از 4 دریچه بمدت 6 دقیقه صورت می‌پذیرد كه در بالای واگن قرار گرفته‌اند. تخلیة واگن با ظرفیتی بالغ بر 2/1 تن در دقیقه به كمك هوای فشرده صورت می‌گیرد كه این تخلیه از طریق یك لوله به قطر 100 میلی‌متر انجام می‌شود. این سیستم تخلیه قادر است مواد را تا ارتفاع 20 متر در سیلو تخلیه كند.

حجم مخزن این واگن 52 متر مكعب می‌باشد و ظرفیت بارگیری واگن 55 تن است.

وزن واگن بدون بار 5/25 تن است.

بوژی واگن مدل 665IIRR از نوع H با سرعت 120 كیلومتر در ساعت می‌باشد.

سیستم ترمز واگن از نوع « “KE- GP –16 » می‌باشد كه این نوع سیستم با هوای فشرده عمل می‌نماید. حداكثر سرعت مجاز واگن با بار 100 كیلومتر در ساعت و بدون بار 120 كیلومتر در ساعت است.

«واگن كفی»

این واگن برای حمل بارهای بسته‌بندی شده ( صندوقی و كانتینری ) و انواع فلزات بصورت ورق، رول و پروفیل و انواع خودروهای سبك و سنگین، ماشین‌آلات و كانتینرهای استاندارد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

واگن مجهز به دربهای جانبی به ارتفاع 520 میلی‌متر و تیرك‌های نگهدارنده بار می‌باشد.

در كارخانه واگن پارس واگن كفی در دو نوع كف چوبی و كف فلزی تولید می‌شود و مساحت بارگیری آن 50 متر مربع است.

وزن واگن با كف چوبی 5/25 تن و ظرفیت آن 5/54 تن است و وزن واگن كفی با كف فلزی 3/26 تن و ظرفیت آن 7/53 تن است.

شاسی واگن كفی به طول 18660 میلی‌متر و عرض 2660 میل‌متر با سطح مفید بارگیری 49 متر مربع می‌باشد.

در هر سمت دارای 9 درب اولایی به ارتفاع 50 سانتی‌متر می‌باشد كه در فواصل دو درب یك ستون تكیه‌گاه قرار دارد.

پوشش كف واگن اكثراً از چوب سخت اشباع شده به ضخامت 48 میلی‌متر ( با ورق فولادی آجدار به ضخامت 6 میلی‌متر ) تشكیل شده كه می‌تواند حداكثر وزنی به معادل 50 كیلونیوتن را از ناحیه چرخ لیفتراك تحمل نماید.

واگن دارای 16 تیرك عمودی است كه برای نگاه داشتن بارهای مرتفع منظور شده است.

حداكثر سرعت واگن با بار 100 كیلومتر در ساعت و بدون بار 120 كیلومتر در ساعت است.

طول مفید بارگیری 18504 میلی‌متر و عرض مفید حمل بارگیری 2660 میل‌متر می‌باشد.

طول واگن در فاصله ضربه‌گیر ابتدایی و انتهایی 19900 میلی‌متر است.

بوژی مدل 665IIRR از نوع H با سرعت 120 كیلومتر ساعت می‌باشد.

سیستم ترمز واگن كفی همانند واگن حمل سیمان از نوع “KE-GP – 16 می‌باشد كه با هوای فشرده عمل می‌نماید.

« واگن شن كش »

واگن شن كش مناسب برای حمل بالاست، شن و ماسه می‌باشد.

«مشخصات كلی»

بدنه اصلی از ورق 5 میلی‌متر ST52-3 ساخته شده است كه دیواره‌های آن از طرفین شیب داراست. در انتهای شیب دو دریچه تخلیه قیفی شكل قرار دارد. دریچه‌ها قابل كنترل بوده می‌تواند مواد را وسط یا كنار ریل تخلیه نماید.

واگن مجهز به قلاب اتوماتیك و چهار تامپون با قدرت 350 كیلونیوتن و كورس نهایی 90 میلی‌متر می‌باشد.

بوژی مدل 665IIRR از نوع H با سرعت 120 كیلومتر در ساعت می‌باشد.

سیستم ترمز از نوع“ KE-GP-16می‌باشد كه با هوای فشرده عمل می‌نماید.

« واگن مسقف »

واگن مسقف چهار محوری برای حمل غلات و كالاهای مختلف طراحی شده است و برای حمل بارهای بسته‌بندی شده، قطعات صنعتی، فلزات، مواد غذایی و غلات مناسب می‌باشد.

«مشخصات كلی»

سقف و بدنه از ورقهای فولادی ST52-3 به ضخامت 5/1 و 3 میلی‌متر ساخته می‌شود و 4 درب كشوئی به ابعاد 2500×2150 میلی‌متر جهت بارگیری كالاهائیكه نیاز به محفظه سر پوشیده دارند طراحی و در نظر گرفته شده است.

ضمناً جهت بارگیری مواد غذایی و غلات نیز 4 دریچه به قطر 600 میلی‌متر تعبیه گردید كه با فواصل روی سقف واگن قرار دارند.

سطح بارگیری واگن 40 متر مربع و حجم مفید آن 105 متر مكعب است. وزن واگن بدون بار 25 تن و ظرفیت وزنی بارگیری 55 تن است.

عرض مفید بارگیری 2000 میلیمتر و ارتفاع مفید بارگیری 2400 میلیمتر است. واگن مجهز به كوپلینگ اتوماتیك و ضربه‌گیر و همچنین 4 تاچون با قدرت 350 كیلو نیوتن و كورس نهایی 90 میلی‌متر است.

فایل دیگر:  گزارش كارآموزی: بررسی عملكرد سیستم حسابداری شركت آب و فاضلاب

سیستم ترمز واگن از نوع“ KE-GP-16 می‌باشد كه با هوای فشرده عمل می‌نماید.

بوژی واگن مسقف مدل 665IIRR از نوع H با سرعت 120 كیلومتر در ساعت می‌باشد.

«واگن حمل گندم»

این نوع واگن برای حمل گندم و سایر غلات با دانه‌بندی ریز مناسب است.

«مشخصات كلی »

بدنه اصلی از ورق فولادی ST52-3 به ضخامت 5 میلیمتر ساخته شده است. شاسی از دو تیر تشكیل شده و بدنه توسط زین و تكیه‌گاه آن متصل می‌شود.

بارگیری از طریق 4 دریچه از بالای واگن انجام می‌گیرد.

تخلیه واگن از زیر و از طریق 4 قیف با دریچه‌های كشوئی قابل هدایت از یك طرف واگن صورت می‌گیرد.

واگن به قلاب اتوماتیك و ضربه‌گیر و همچنین 4 تامپون با قدرت 350 كیلونیوتن و كورس نهایی 90 میلی‌متر مجهز شده است.

بوژی مدل 665IIRR از نوع H با سرعت 120 كیلومتر در ساعت می‌باشد.

سیستم ترمز واگن از نوع 12 × KE-GP-2 می‌باشد كه این نوع سیستم ترمز با هوای فشرده عمل می‌نماید.

« واگن مخصوص حمل سنگ آهن »

دو تیر طوطی U شكل در طول واگن شاسی اصلی را تشكیل می‌دهند و شبكه‌ای از سپری‌ها كف و بدنه را شكل می‌دهند.

كف و بدنه واگن از ورق به ضخامت 8 و 6 میلی‌متر و از جنس ( Corten–A ) می‌باشد كه در مقابل سایش و زنگ زدگی مقاوم است.

حجم بارگیری واگن 47 متر مكعب می‌باشد.

طول بارگیری 10600 میلی‌متر و عرض آن 2950 میلی‌متر است بوژی مدل 665IIRR از نوع H می‌باشد كه سرعت آن 120 كیلومتر در ساعت است.

سیستم ترمز واگن نوع “ KE-GP-16 می‌باشد كه با هوای فشرده عمل می‌نماید.

« واگن مخصوص حمل سنگ ( 6 محوره )‌»

«مشخصات كلی »

دوپروفیل U شكل در طول شاسی و شبكه‌ای از سپری‌های عرضی شاسی و كف واگن را تشكیل می‌دهند. سپری‌هایی كه به فواصل از یكدیگر قرار گرفته‌ و دیواره‌هایی با ورق به ضخامت 8 میلی‌متر، بدنه واگن را شكل می‌دهند.

كف واگن از ورق با ضخامت 10 میلی‌متر از جنس ( Corten-A ) می‌باشد كه در مقابل سایش و زنگ زدگی مقاوم است.

حجم بارگیری 60 متر مكعب می‌باشد. طول مفید بارگیری 12800 میلی‌متر و عرض آن 2500 میلی‌متر می‌باشد.

واگن مجهز به قلاب اتوماتیك و ضربه‌گیر می‌باشد.

بوژی واگن مخصوص حمل سنگ، مدل WU84 سه محوره از نوع H می‌باشد كه سرعت آن 120 كیلومتر در ساعت می‌باشد.

سیستم ترمز واگن از نوع “ KE-Gp-14 2 می‌باشد كه با هوای فشرده عمل می‌نماید.

« واگن مخزن‌ دار »

این نوع واگن برای حمل فرآورده‌های نفتی و مایعات خام خوراكی كه تحت فشار نباشند طراحی و ساخته شده است.

«مشخصات كلی »

ظرفیت بارگیری مخزن 65 متر مكعب است.

طول واگن ( فاصله ضربه‌گیر ابتدایی و انتهائی) 14900 میلی‌متر و عرض آن 3130 میلی‌متر و ارتفاع آن 4265 میلی‌متر می‌باشد.

طول مخزن واگن 2710 میلی‌متر و قطر آن 2600 میلی‌متر است.

مخازن این واگنها مجهز به سیستم گرم كننده ( لوله‌های بخار آب گرم ) می‌باشد كه این سیستم جهت تخلیه سریع مایعات كارگذاری شده است.

بوژی واگن مدل 665IIRR دو محوره از نوع H می‌باشد و حداكثر سرعت آن 120 كیلومتر در ساعت است.

واگن مخزن دار مجهز به سیستم ترمز از نوع “KE-GP-16 می‌باشد كه با هوای فشرده عمل می‌نماید.

واگن همچنین مجهز به كوپلینگ اتوماتیك 1969e می‌باشد . ضخامت جداره مخزن 1 میلی‌متر می‌باشد.

شاسی واگن از نوع فولاد با كیفیت St52-3 می‌باشد.

حداكثر سرعت واگن با بار 100 كیلومتر در ساعت و بدون بار 120 كیلومتر در ساعت می‌باشد.

« واگن حمل گاز مایع »

این نوع واگن برای حمل انواع گاز مایع سخت فشار می‌باشد.

« مشخصات كلی »

بدنه اصلی از یك استوانه به قطر 3000 میلی‌متر و طول 16400 میلی‌متر از فولاد مخصوص St47 ساخته شده است.

تخلیه و بارگیری واگن از طریق دو شیر كه در زیر واگن قرار دارند انجام می‌گیرد.

حجم مخزن گاز 110 متر مكعب و ظرفتی بارگیری آن 46 تن است. مخزن دارای 2 دوشیر اطمینان می‌باشد كه در فشار 2/23 بار عمل می‌نماید.

بوژی مدل 665IIRR از نوع H می‌باشد كه حداكثر سرعت آن 120 كیلومتر در ساعت است.

سیستم ترمز واگن از نوع “ DE-GP –16 می‌باشد كه این نوع سیستم ترمز با هوای فشرده عمل می‌نماید.

اسكلت بندی سقف توسط پروفیل‌های تقویتی و ناودانی جانبی بر قید و قرارهای مروبط به خود به هم متصل می‌شوند.

پوششهای فولادی روی اسكلت سقف قرار گرفته و بهم جوش كاری می‌شوند. سپس دریچه‌های بارگیری سقفی نصب و تعبیه می‌گردند.

در مراحل مختلف متعلقات دیگر نصب می‌شوند.

قطعات شاسی واگن در قید و قرار خود قرار گرفته و جوش داده می‌شود. سپس ورقهای كف به شاسی جوش داده می‌شود. دستگاه‌های گردان كلیه نقاط شاسی را جوش می‌دهند.

بعد تجهیزات مربوط به ترمز و ضربه‌گیر نصب می‌گردد.

سپس شاسی توسط جراثقال‌های سقفی در قید و قرار اصلی خود قرار می‌گیرند. سپس دیوار جانبی و ابتدایی و انتهایی روی شاسی قرار گرفته و جوش داده می‌شوند و بدین ترتیب بدنه واگن آماده می‌گردد.

مرحله بعدی حمل سقف تولیدی و نصب آن روی سقف واگن در قید و قرار اصلی است.

بعد از جوشكاری، اتاق واگن را از جیگ و فیكسچر خارج و برای تكمیل به مراحل دیگر تولید انتقال می‌یابد.

در مرحله بعد درب‌های كشویی واگن مجهز به دریچه‌های تخلیه در قسمت مربوطه ساخته پرداخته می‌شود.

سپس درب‌ها روی بدنه نصب تنظیم می‌گردد.

مرحله بعد رنگ آمیزی واگن می‌باشد كه در اتاق رنگ آمیزی صورت می‌گیرد عملیات رنگ آمیزی ابتدا در 2 لایه آستری انجام می‌گیرد و سپس رنگ اصلی را به واگن می‌زنند. در پایان رنگ اصلی با سیستم هوای گرم خشك می‌گردد.

اتاق واگن ساخته شده محتاج محملی چرخدار است تا به واگن كامل تبدیل شود.

محمل چرخدار اتاق در اصطلاح صنعت واگن سازی بوژی نامیده می‌شود. با توجه به نقش حساس بوژی در انواع واگن ضمن انتخاب آن از فولاد مخصوص، از مناسب‌ترین روشها برای ساخت بوژی‌ها 1و2 و3 محوره و بوژی‌های مخصوص واگن‌های

سریع‌السیر و مترو استفاده می‌گردد.

 


از این که از سایت ما اقدام به دانلود فایل ” گزارش كارآموزی در كارخانه واگن پارس ” نمودید تشکر می کنیم

فایل – گزارش كارآموزی در كارخانه واگن پارس – با برچسب های زیر مشخص گردیده است:
گزارش کاراموزی در كارخانه واگن پارس;کاراموزی در كارخانه واگن پارس;کارورزی در كارخانه واگن پارس;دانلود گزارش کارآموزی در كارخانه واگن پارس;كارخانه واگن پارس;كارخانه ;واگن پارس

جعبه دانلود

برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل


شما ممکن است این را هم بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *